DAGENS MAKEUP!

Jag kanske inte har nämnt innan att jag är löjligt intresserad av styling? Jag älskar att sminka och fixa hår på folk och får ofta hjälpa mina kära vänner inför fest, konserter och liknande :) Jag har ingen utbildning i något av delarna, men jag har varit på makeup kurs på Make Up Store För ett par år sedan. Sedan håller jag alltid koll på dom nyaste trenderna inom främst smink. Självklart är jag även en sucker för smink-tips och "steg-för-steg" metoder.

Här kommer dagens smink och en kort "steg-för-steg" beskrivning för den som är intresserad :)



1. Lägg en grund som t.ex. foundation eller om man hellre vill - ögoncreme. Pudra gärna lite lätt över hela ögonlocket. Detta för att makeupen ska fästa bättre och inte lägga sig i ev. rynkor och veck.

2. Om man vill - böj ögonfransarna med en ögonfransböjare till önskad volym.

3. Lägg en (i detta fall) mörkbrun ögonskugga och måla den ungefär som en trekant med "spetsen" in mot mitten av ögat och sudda så dom skarpa kanterna försvinner. Se bild nedan:


4. Använd antingen en kajalpenna eller en svart skugga för ett mjukare resultat och måla/sudda ett tunnt streck längs hela övre fransraden. Sedan fyller du i lite tjockare i yttre ögonvrån och tunnar av mot mitten av ögat så resultatet blir smalare och smalare ju längre in mot innre ögonvrån du kommer.

5. Använd samma kajalpenna/svart skugga till den undre fransraden och måla lite lätt från yttre ögonvrån tunnare in mot mitten av ögat. Alltså lite samma teknik som du gjorde på den övre, fast bara halvvägs.

6. För att "lyfta upp" ögonbrynet tar du en ljusbeige ögonskugga eller en highlighter och applicerar under ögonbrynet, längs hela vägen. Måla även lite lätt vid innre ögonvrån för att "öppna upp" ögat ytterligare.

7. Måla på mascara på både över - och underfransarna. Klart! :)

/S.H

Kommentarer
Postat av: Amanda

oh sminktips, det gillar vi!

2010-01-04 @ 20:14:05
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0