TILLBAKA FRÅN GRÄLLSTA

Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade bloggen, närmare bestämt 2 veckor då jag varit på ridläger på Grällsta ridcenter. Jag måste bara börja med att säga att jag har haft 2 helt fantastiska veckor med dom skönaste personerna, mest underbara hästar och älskvärda ledare (inte minst Rasa).
Hela denna dag har varit lite av en konstig "dethär-händer-inte-dag" och jag har fortfarande inte riktigt landat i tanken att det jag längtat efter i så många månader, veckor och dagar redan är slut så snabbt! Så ni får ursäkta om jag låter nere, men det är nog lite det jag är just nu. Idag iallafall.

Jag kan fortsätta med att berätta hur jag haft det på lägret och att jag fått rida en alldeles underbar ponny som jag totalt förälskat mig i som heter River Bomb. Han är en ganska nyinriden liten kille med fullblod i sig, så i början hade han mycket temperament och jag var nära att byta bort honom redan första dagen för att det nästan var omöjligt att hålla sig kvar på honom. Men jag är så glad att jag gav honom en ny chans dag 2 och efter den (inte heller helt perfekta) ritten var jag fast och jag hade en känsla av att allt skulle börja fungera bara jag lärde känna honom lite.
Inte helt fel ute gissade jag rätt, under veckorna blev han bara bättre och bättre (och även jag vande mig vid hans små "ryck" som blev allt färre och färre) och idag när jag red honom sist så känns han som en helt annan häst.
Det hispiga lilla krutpaketet jag provred första dagen hade till sista dagen blivit en helt fantastisk modig ponny som litar helt totalt på ryttaren och gör därför det mesta man ber om, bara man själv är stadig och bestämd.
Klart att utvecklingen inte har varit helt lätt för oss. Första gången vi hoppade visste han knappt vad ett hinder var och såg på dom med skräckblandad förtjusning, så det blev ett par avramlingar för min del.men mot slutet lärde han sig att bommarna faktiskt inte skulle anfalla honom, så han började bokstavligen flyga över allt jag bad honom. Det finns en döhäftig bild på oss när vi hoppar ett hinder där han hoppar så höööögt och fint! Det kommer upp här på bloggen såfort grällsta lagt ut bilderna på hemsidan.


Jag och River igår utanför hans spilta innan vi skulle åka och bada.

Och gänget. Herregud vad jag saknar er! Linnea, Unn, Kassie, Kajsa, Veronica, Amanda, Anna, Elin, Victoria, Marika och Frida. Det var vi som var den svarta gruppen. Den bästa gruppen. Och vi hade dom absolut bästa ledarna och ridlärarna; Rasa, Ronja, Janette, Veronica, Linn, skåne ;) ... mf.



Ja, vad ska jag säga mer? jag är så oerhört tacksam för att jag fick åka på dethär och träffa alla dessa människor och hästar. Kommer sakna er alla grymt mycket! Tack för dessa 2 underbara veckor, vi ses nästa år <3

/S.H


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh du verkar ha haft det supermyys, va kul!! :)

Vi ses snart! <3<3

2009-06-28 @ 21:32:53
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0