HEMMASPA

Nu såhär i kalla vintertider är det viktigt att man tar hand om sig själv och sin kropp så man inte ruttnar ihop helt fullständigt i väntan på sommaren och solen. Därför brukar jag genomgå en kroppsrenovation lite då och då så man känner sig fräsh och sådär mjukt gosig i huden :) Behandlingen behöver inte kosta en förmögenhet på ett lyxigt spa, även fast det kanske känns mer frestande vissa gånger. Men för oss som lever på ett studiebidrag i månaden och måste hålla igen lite för att överleva duger det jättebra att vara hemma i sitt egna badrum :)
Jag har lite produkter från olika märken och har då hittat mina favoriter på olika håll.


Strawberry Body scrub "home spa" - Mjukt & skönt.
Strawberry Facial scrub "home spa" - Mjukt & skönt.
Strawberry Body butter - The body shop.
Peppermint cooling Foot scrub - The body shop.

Dessa produkter tycker jag fungerar otroligt bra. Dom två peelingarna är även väldigt billiga (ca. 30 kr/st på stormarknader), vilket är ett stort plus för plånkan. Bodybuttern rekomenderar jag starkt till dom som gillar söta och mjuka dofter av jordgubb, man vill nästan äta innehållet... godis till vintertorr hy.



Chocolate mud mask - Kicks.
Facelotion "Soft" - Garnier.
Aquasource ögongel - Biotherm.

Ansiktsmasken ser ut som choklad och luktar som choklad... någon som vågar smaka? Huden blir också mycket fräshare efter användning! Ögongelen är en dröm. Den är oparfymerad, hyn runt ögonen blir helt sjukt len och gelen svalkar skönt vid applicering... betyg? 10/10. Ansiktskrämen är ny, men änsålänge kan jag säga att den fungerar jättebra, speciellt nu på vintern när man har extra torr hy.



Spray balsam - Scandinavian formula.
Inpackning - Scandinavian formula.

Produkterna är nyinköpta och jag är fortfarande i stadiet där man efter applicering av spray-balsamet blir helt manisk av hårets mjukhet, doft och glans. Förutom att håret ser friskare ut, BLIR det även det då sprayen innehåller skyddande och vårdande ämnen. Perfekt för mig som sparar långt hår! :)

/S.H


Kommentarer
Postat av: Aseel

Haha, jag har b¨åde facial och body scrubben samt masken och body buttern,haha Steffs vi tänker likadant!

2009-03-24 @ 21:29:22
URL: http://essofhearts.webblogg.se/
Postat av: Aseel

Haha, jag har b¨åde facial och body scrubben samt masken och body buttern,haha Steffs vi tänker likadant!

2009-03-24 @ 21:29:29
URL: http://essofhearts.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0