EN HELG PÅ GRÄLLSTA

För det första. Det var underbart kul och vi fick rida så mycket mer än vi kunde ana... totalt 13 hästar reds av oss! Helt sjukt. Under helgen har vi hunnit göra så hilma mycket! Fredag kväll när vi kom var det bara att byta om och rida 2 hästar var direkt och i lördags red vi typ 5 hästar var! Idag red vi 3 hästar var! Vi red i omgångar och vi red olika många hästar vissa gånger, men jag red iaf typ 13 hästar och har lärt mig mer om balans och all hantering/ridning av svårridna hästar :) mycket nyttigt och bra.


Vårt rum uppe på saloon :) jättemysigt och vaaaaaaaarmt med 2 element!


Jag och Chreslaw blev lite kära i varandra för ett ögonblick, haha. (Jag har kryckor eftersom jag på lördagskvällen blev trampad på foten av en stor häst när vi skulle ta in dom från hagen, så min hålfot är uppsvullen och röd/blå, men det känns bättre idag ;) ).


Här är hästen som trampade på mig. Jag var inte så glad på den, så alla andra hästar fick en godnattpuss på mulen när vi skulle låsa stallet utom just han (Kropek) som istället fick en varning av min krycka...)


Linnea blev totalt förälskad i denna häst (Karinna) och sedan fick vi båda erbjudandet att låna en varsin häst gratis under vinterhalvåret! Så vi gjorde en provridning för Susanne imorse och Linnea fick Karinna som alternativ och jag fick en annan ganska lik häst som heter Valli! :) Så himla söööt. Synd bara att jag inte har några bilder på när jag rider henne. Här är en boxbild iaf:


Jag och Valli pussas efter "provridningen" :)<3


Valli. Asså kan ni bara kolla va söt eller?

Tyvärr tror jag bara inte att jag kommer kunna låna Valli... som det ser ut nu är det brist på både pengar och tid, men jag ska absolut kolla upp om jag kan lösa det på något sätt för jag vill ju verkligen ha henne! Damphäst, men ändå så jäkla underbar! Linnea har ju all möjlighet att ta Karinna, så jag ska tvinga henne att låna henne och hoppas att hon kan :) hihi. Vet att dom passar skitbra tillsammans! Du är så duktig på att rida, gumman! <3

Detta måste göras om många gånger och det verkar som att det blir av eftersom vi blev tillfrågade att komma tillbaka när vi ville! åh va jag älskar GRÄLLSTA!! Tack för en underbar helg, Linneus!! <3

/S.H


Kommentarer
Postat av: linnea

säger de samma:D puss på dig, världens bästa steffi!<3<3

2009-10-18 @ 22:11:37
Postat av: Anna

Åh ni ser ut att ha haft det jättemysigt :-)

2009-10-19 @ 18:47:12
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0