PÅSKHELGEN

Glad Påsk i efterhand måste jag nog börja med att säga ;) Jag har firat den tillsammans med Oscar och min familj ute på vårt landställe i Mariefred och har alltså därför inte kunnat blogga. No internet.
Vi kom hem igår eftermiddag iaf så nu kommer en liten sammanfattning på denna påsk...

På påskafton började dagen med en frukost innan jag och älskling skjutsade min lillebror till Salem. När det var gjort och vi var tillbaka i Mariefred började vi fixa inför lunchen. Mormor, hennes gubbe och två kommpisar till dom kom ut och vi åt en jättegod påsklunch tillsammans! Jag har seriöst inte ätit så mycket på läääänge...






Mot eftermiddagen gick vi en tipspromenad som min mamma anordnat, mysmys! Inte för att jag vann men...aa.
Lite senare tog vi en liten fika innan vi tog oss mot sjön där vi hade bokat bastun! Vad är en påsk utan att basta? Jag som är halvfinne har under nästan alla år alltid bastat på midsommar, jul och påsk ;)
Dagen avslutades hemma hos våra grannar Sten och Kerstin där vi blev bjudna på ännu mer fika och massa småprat.

Igår, påskdagen, var det dags att åka hem igen. Men jag och Oscar tog bilen förbi Mariefred för att ta en promenad runt Gripsholms slott. Det var så otroligt skönt i luften och solen värmde på som bara den när man stod stilla en längre stund. Våååårkänslor :)





Efter att ha kollat in området runt slottet bestämde vi oss för att även se det invändigt... :)

Så igår kväll när vi kom hem åt vi ännu mer påskmat av det som blev över och sedan kollade vi på massor av avsnitt av "Glee" innan vi somnade :)

/S.H


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, igår var det vårigt och fint! Men vafaan hände idag!!??!?!?! :O

2010-04-05 @ 11:22:57
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0