I LOVE MAKING PLANS!



Har ni tänkt på hur mycket man faktiskt planerar sitt liv? Man planerar att man ska träffa sin kompis på fredagen, planerar sin kväll så man inte somnar alltför sent, planerar in morgondagens outfit och planerar vad som händer nästa helg. Detta på både gott och ont beroende på hur man är som person och vad man föredrar. Jag gillar att ha kontroll samtidigt som jag ändå älskar att göra spontana saker, så jag är väl någonstans mittemellan skulle jag tro ;)

Hur jag kom att tänka på detta? Jo, jag skrev precis upp på en liten lapp (som alla kvällar) vilken buss jag ska ta till skolan imorgon. Och jag satt för en stund sen och planerade in helgen med Linnea :) Jag älskar att planera egentligen, för då har man liksom fastställt att något (förhoppningsvis kul) ska hända. Just nu håller jag och alla grällstabrudar på att planera in vårat nästa besök på grällsta som kommer bli helgen den 29-31 januari, och det känns så skönt att det är planerat för då vet jag att det blir av! Nu återstår all rolig planering, dvs. vad ska vi ha med oss, vad ska vi göra om kvällarna? vilka hästar ska vi rida? ska vi ta en långritt i skogen? det ska hursomhelst bli riktigt kul!

När man planerar så visar ju det också att man är mån om hur man ska leva och jag tycker det är viktigt att man planerar in saker man verkligen vill göra så det inte rinner ut i sanden och aldrig blir av, det kan man komma att ångra i framtiden. Så gott folk - planera mera! (inte till överdrift dock!) ;)

Ps. Ang dagens fynd så tror jag det är bättre att ni ser plagget på istället, så ni får se det en annan dag! Sitter just nu i pyamas och orkar verkligen inte byta om till jeans och allt.. hehe.

/S.H


Kommentarer
Postat av: emelie

Fin blogg :)

2010-01-13 @ 21:09:00
URL: http://emelietheorin.blogg.se/
Postat av: Oscar

hm...det där med pyjamas låter extremt lockande....får jag vara med? :) <3<3

2010-01-13 @ 22:23:30
Postat av: emelie

Hehe okej ;) allt bra med dig ?

2010-01-14 @ 21:58:39
URL: http://emelietheorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0