DEN NYA PONNYN

Idag när jag kom till stallet bytte jag först om och sedan gick jag ner till ridbanan för att vänta på att min lektion skulle börja. Sedan fick alla en varsin häst som stod på ridbanan utom jag, för jag skulle följa med min ridlärare upp till stallet igen för att hämta ponnyn jag skulle rida. När jag kom in i boxen blev jag glatt överraskad när jag såg en ny ponny som såg riktigt läcker ut med muskler och nätt kropp. Då säger min ridlärare "Dethär är Rigoletto, han kom imorse och är riktigt fin. Han är en tävlingsponny och har tävlat i Nordiska Mästerskapen."
Jag blev helt till mig och när jag några minuter senare ledde ut honom till ridbanan var han riktigt tittig och var på helspänn!



När jag väl satt på honom och skrittat runt lite, tog jag tyglarna och kände lite på honom. SHIT vilket steg! Under lektionen gjorde vi mycket lösgörande hjälper och Rigoletto gick så himla fint! Jag blev verkligen helt tagen av denna ponny. Efteråt var jag verkligen som på rosa moln och jag längtarlängtarlängtar till lördag då jag ska få rida honom igen! Jag ska starta ett medlemsskap på ridklubben så jag får vara med och tävla under våren, och då blir Rigoletto ett självklart val! Tänk att hoppa en ponny som tävlat i Nordiska Mästerskapen... Oh my.
Anledningen till varför han inte tävlar i dom klasserna längre är för att han är rädd för vattenmattan, men det är jag övertygad om att vi kan öva bort!

På lördag när jag ska rida honom igen kommer mamma med för att titta och då ska jag be henne både filma och ta kort så får ni se honom, han är en skönhet i särklass.

Om ni ursäktar mig nu ska jag lägga mig tidigt ikväll så jag får drömma om Rigoletto hela natten ;) Haha.

Godnatt sötnosar!

/S.H

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Söt blogg :)

2010-03-11 @ 23:37:08
URL: http://reprint.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

ååh vad roligt!

fan jag kan inte läsa din blogg, saknar bara ridningen mer och mer. vad säger du? jag kommer tvinga dig att låta mig rida i påsk! haha

2010-03-12 @ 10:34:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0