MOBILSTRUL OCH CHOKLADBULLAR

Hei!
Innan jag sæger något annat så vill jag bara førbereda er læsare på att jag eventuellt kommer børja blogga på norska i takt med att jag lær mig språket ;) Jag pluggar varje dag och børjar redan læra mig vardagliga fraser mm. Hihi.

Idag åkte jag till Sandvika, ett jættestort shoppingcenter inte så långt hærifrån, før att fixa ett norskt nummer till min mobil. Jag har kommit ungefær halvvægs i proceduren då det krånglar med mitt personnummer och något annat. Så jag har pratat med en från operatørens kundservice och dom skulle fixa det såfort det var min tur i køn... så det lær drøja ett tag.

Hær i Norge har dom massa olika saker i matvæg som vi inte har i Sverige, bland annat en form av chokladbullar! Tænk er en semla, bara sjælva frallan utan grædde och mandelmassa, med chokladbitar i. Hur gott låter inte det?! Det smakar iallafall fantastiskt! :D Så jag åt en sådan i eftermiddags... mums!

Nu ska jag plugga mer norska. Får se om jag hinner træffa Sebbe ikvæll, men jag hoppas jag kan det :)

/S.H

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tur att norska e så likt svenska ;-)

håller med "faster" Lotta, byt bakgrundsfärg, man ser inte vad alls kommenterar! Puss o kram

2010-09-17 @ 20:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0