FÖRSTA MÅLET, CHECK!



Nu är det väldigt sent och jag borde verkligen sova då jag ska vakna kl 06.00 imorgon. MEN jag måste bara
berätta en grej som gjorde mig sjukt lycklig och taggad idag! Att jag ska bli polis (ja; SKA) är kanske inte helt okänt för vissa av er, men jag förstår att jag kräver mycket fysisk träning för att kunna nå mitt mål en dag. Därför har jag självklart kollat upp vad som krävs för att klara proven till polishögskolan, och ett moment är alltså löpning. Jag har sprungit på löpbandet otaliga gånger nu, men har mest fokuserat på sträcka och uthållighet för att bättra på konditionen.
Men idag när jag slutade på jobbet fick jag en helt sjukt lust till att springa, så jag bad Emma möta mig på SATS vid Majorstuen och väl där hoppade jag på löpbandet. Efter en minut joggning fick jag bara ryck att nu, jäklar anamma, ska jag klara ett delmoment inför polishögskolan; springa 2 km på 10 minuter. Så jag höjde musiken på Ipoden, höjde hastigheten på bandet och bara kände att nu jävlar. Jag kan säga att jag låg hack i häl med tiden under ca 7 min, och när jag insåg att jag var tvungen att höja tempot för att klara tiden såg jag mig själv i polisuniform för att orka lite mer. Jag sprang dom sista 2 minuterna på hastighet 14 km/h och när jag seriöst trodde att mina värkande lungor skulle vända sig ut och in såg jag på mätaren att jag från att jag timeade starten, nu sprungit 2 km. Jag tittade på timern och... lycka. Jag sprang 2 km på 9 minuter och 24 sekunder!!

Så, ikväll kommer jag somna väldigt väldigt gott.

/S.H

Kommentarer
Postat av: Mami

Grattis!! Va härligt! Hoppas solen skiner på dig idag ;-) kram

2011-03-15 @ 07:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0