KATASTROF OCH MIXNING!

Igår eftermiddag anlände jag hit till Falkenberg där jag ska spela in mina projektlåtar! Till att börja med skedde en liten incident igår när jag skulle kolla att allt var som det skulle med låtarna på min USB. Jag upptäckte att hela inspelningen av "gravity" inte fanns sparad, utan bara hälften! Först hade jag panik och var gråtfärdig, men jag har pratat med både Linnea och Kim så dom kan skicka hela versionen som antagligen ligger i datan i studion. Jag får hoppas av hela mitt hjärta att den ligger där då det tyvärr händer att folk raderar inspelningar. Om olyckan skulle vara framme så har Linnea lovat att spela in den sista delen som inte kom med och skicka den till mig! Så jag har alla gudar i världen att tacka om det skulle gå!
Idag har jag iallafall fokuserat på "did you get my message" och har börjat mixa den. Tamburinen lades till, pianot mixades, gitarrerna blev volymjusterade och eftersom basen slår över och nästan rundar på vissa delar kommer den behövas spelas in på nytt. Jag kommer då använda mig av en synth och har idag provat ut några ljud och velar mellan Logics "reggae" och en annan lite poppigare som jag inte kommer ihåg namnet på.
Imorgon börjar alltså inspelningen av sången på "did you get my message" och förhoppningsvis hinner jag börja lite på "Realize" också.
Det var allt för idag!
/S.H

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh gud vad jobbigt =/ hoppas det löser sig!

2009-11-24 @ 15:31:54
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0