LYSSNA, PROVA, BESTÄMMA

Det är exakt vad jag gör just nu. Jag lyssnar på mina låtar, provar tonarten, ändrar och bestämmer nya tonarter.
Jag ska ha sånglektion direkt efter dethär och det är ju jättebra för då kan jag prova dom nysatta tonarterna fullt ut och få hjälp av min sånglärare Maria ifall något skulle vara tokigt.
Det är dock extra knepigt att bestämma en tonart för duetten då killar inte har riktigt samma register som tjejer, men jag får sätta en tonart som passar mig nu och sedan meddela Oscar så han får prova den sen.
Jag har även dragit ut alla ackord och kollat att dom är rätt, så har sprungit mycket framför pianot och datorn för att lyssna och jämföra ;) Lite krångligt, men vad gör man inte?
Jag tänkte iaf ge ut ackorden efter min sånglektion då jag är helt säker på att allt är rätt med tonart och allt, så nu är det inte långt ifrån inspelning av instrument! Jag tänkte börja med pianot, nämligen "gravity" och "fairytale" innan jag drar vidare med dom andra två låtarna.
Jag tror det kan vara bra att ha två låtar igång samtidigt så man har något annat att gå till ifall man kör fast i den ena låten, så kan man gå till den andra medan man löser den första ;) hoppas ni förstod vad jag menade, haha.
Det börjar kännas lite nu att man är ensam med sitt projekt, man blir lite pressad och har lite ångest för om man kommer klara av arbetet eller inte. Därför har jag pratat ihop mig med Pia, en tjej i min klass som också spelar in ensam, så vi ska ta hjälp av varandra med själva inspelningen på logic. Slår våra kloka huvuden ihop som man brukar säga ;) Så det känns mycket bättre iaf och lugnar ner mig en aning.

/S.H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0