Första Inlägget

Japp, detta är mitt första inlägg på min nya blogg och jag hoppas verkligen att jag kommer vara aktiv med skrivandet för annars hade det varit ganska onödigt att skapa en blogg.
Som ni säkert har märkt så heter jag Stephanie, jag är 16 år och bor söder om sthlm.
Jag sjunger och går musik -sång programmet på stockholms estetiska gymnasium i liljeholmen :)
Mitt andra intresse är att rida och jag har gjort det i 8 år nu och ska försöka börja igen till nästa termin då jag hoppas att jag får ett lite snällare skolshema ^^

Jag har en pojkvän, Oskar,  som jag älskar och förra söndagen var det våran 8 månaders dag<3
Jaja, nog om mig.

Idag har jag vart i skolan och plågats av ett teoriblock med natur, svenska och samhällskunskap hela eftermiddan, men jag är glad att det bara var halvdag idag eftersom att både lärare och elever var trötta efter gårdagens slit med våran årliga föreställning "nästa STEG" vid nybrokajen. En fantastisk show! att rekomendera :)
Hade också Inså (individuell sång) idag vilket var mycke roligt eftersom att Maria, min sånglärare, är tillbaka:)
Tyvärr så ska hon snart bort från skolan igen då hon ska vara mammaledig efter sportlovet. Menmen.
Idag hade jag min sminkfria dag, och man känner ju sig alltid sådär skitvacker då, heh.
Men jag piggades snart upp av komplimanger över att jag hade så fina naturliga ögonfransar och att jag såg extra tannad ut :) Tack, Ariel och Sofia!

När skolan var slut dröjde det innan vi kom därifrån, men tillsist satt jag Oskar och Staffan på tåget påväg hem.
Väl i rönninge handlade jag med mamma på konsum och sen åkte vi hem till vårt kära lilla kedjehus.
Under kvällen har jag inte gjort något speciellt, bara tagit fram naturböckerna och sen lagt tillbaks dom igen utan någonting gjort, haha.
Jusste, jag samlade ihop allt mitt smink, hårprodukter, krämer och nagellack på mitt skrivbord för nu ska jag bannemig sätta upp allt på en hylla! Hur många gånger händer det inte att man springer runt i huset som en idiot på morgonen för att man inte hittar mascaran, hårsprejen och vaselinet för att sedan ändå missa bussen trots all stress??
Nu är det nog! ordning och reda ska det vara.

Imorgon är det fredag (my favourite!) och då ska jag träffa min lilla krulltott Sofia :)
Vi ska in till stan och shoppa bikinis inför frilufsdan på eriksdalsbadet och till våra utlandsresor i februari (hon till kanarieöarna och jag till Goa!)
Jag ska ju vara borta i 2 veckor så det är dags att bunkra upp med några sweet summeroutfits! ;)

Nej nu är jag trött.
Min dagliga hudrengöring är mucho importante och den tar en stund.
Jag använder Nivea Visage Young hudvårdsserie och den fungerar toppen! Billig är den också = Hett tips!

Hejs<3/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0