JAG...SKA!

Dag nummer 4 i soffan. Jag börjar verkligen ruttna på TVn och alla dåliga program som den visar under dagarna! Eftersom jag vaknade imorse och hade stööööört ont i halsen så bokade jag tid på vårdcentralen och fick reda på att jag fått halsfluss... usch. Så nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar. Men jag får se det från det ljusa sidan; jag kommer bli frisk till julafton och jag har lyckats hålla mig rätt frisk genom projektveckorna och min solistkonsert :)


Should i...? (a)

Min feber har idag legat på typ 37,4 så den verkar gå ner också. Därför ska jag faktiskt iallafall försöka pallra mig upp till stallet imorgon för jag är SÅ LESS på att bara ligga och göra ingenting! Okej, jag vet att det inte är bra att anstränga sig med halsfluss och antibiotika, men om jag tar en ipren och halstabletter så borde det funka. Sen behöver jag ju faktiskt inte ta i för kung och fosterland när jag väl rider. Jag är mer mån om att inte smitta någon och det gör jag väl knappast på andra sidan ridbanan, right? ;) Jag ringde faktiskt till min ridlärare idag och sa att jag antagligen inte kommer imorgon, men efter att hon sa att jag kunde dyka upp ändå om jag orkade så vart jag lite frestad. Sådeså.

Ikväll ska jag iallafall ta det lugnt (no shit?!) och titta på idolfinalen. Vem tror ni vinner av Erik och Calle? Jag hoppades personligen på Tove, men nu är det uppenbarligen försent. Men av dom två herrarna som är kvar tror jag nog att Erik har bäst output och röst. Eller alltså. Engentligen så har inte Erik en "bättre" röst än Calle, han har bara ett större register och det behöver inte betyda att han är bättre för det. Men Calle bör nog sluta titta i golvet om han ska vinna idol... så jag antar att jag egentligen måste göra en egen bedömning efter kvällens framträdanden, för ensålänge så bryr jag mig faktiskt inte så värst ;)


Erik eller Calle?

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0