BLÅS PÅ MIG, SKAPARVIND

Japp, Idag kände jag för att sitta inne på mitt rum och vara musikalisk när det är så tråkigt väder ute och ingen annan är hemma än jag.
Så nu sitter jag här, gitarren i högsta hugg, och plöjer igenom min gitarrläxa "blackbird" med beatels :) Väldigt rolig låt att spela när man börjar komma igång! Jag skulle inte säga att det låter överdrivet bra ännu, men nu har jag iallafall tagit mig igenom som takter som jag hade i läxa... skönt!
Nu ska jag bara nöta ännu lite till för att jag inte ska haka upp mig på vissa ställen där det är byte...


Jag har även övat lite improvisation som jag har till läxa imorgon, känns faktist jättejobbigt dethär med improvisation... och att göra det inför 15 pers känns inte lugnande på något sätt, haha :P
Jag har valt låten "not ready to make nice - dixie chicks" och ska alltså framföra den på "Sång/Scenisk" gruppen imorgon där en del i låten ska vara improvisation... vet inte om jag ska ha improvisationen i början så har jag den avklarad eller om jag ska lägga den i vers 2... jag får se ;)

Nej nu ska jag återgå till min gitarr, som jag för övrigt har tagit över efter morfar när han gick bort, därför känns det extra speciellt när jag spelar på den :)

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0