BACK AGAIN!

Jag vet att jag varit sjukt oaktiv i några veckor nu, men har helt enkelt inte haft lust eller ork att blogga innan. Men nu tar jag upp det igen, även om jag kanske inte har så mycket att blogga om då jag jobbar nästan varje dag i två veckor till, haha. Men något småintressant slänger jag väl upp på bloggen ibland?
Jag jobbar ju på Apoteket och står mest i kassan, så jag kan ju införa någon sorts "dagens värsta kund" eller något... sålänge jag inte blir av med jobbet bara ;) haha.

Just nu sitter jag hemma i mitt trygga (ganska ostädade) rum och äter sånadär goda "ballerina kex" med nougatfyllning... omg jag skulle kunna äta bara det i en veckas tid. Haha nu låter det som att jag blivit värsta svulllot, men jag har faktiskt rört mig lite varje dag med promenader, cykling mm. Sådeså. Nu kändes det lite bättre.

Bloggar mer imorgon! :)

/S.H

GREKLAND, HÄR KOMMER JAG!

Nu är det inte alls långt kvar till flyget går ;) Det är visserligen lite försenat, men vid kl 19.40 ikväll går vi ombord från Arlanda. Har precis tittat på lite bilder från hotellet, staden och stranden och bara måste (inte bara för att visa vart jag ska, utan kanske även lite för att skyta lite, haha) lägga upp några bilder här på bloggen.

Vad tycks? ;) Tror ni jag kommer trivas? Hahaha nej nu ska jag sluta vara så elak...
Kommer försöka blogga från internetcaféer och liknande under resan, så glöm inte bort min blogg!

Take care,

VI <3

Jag och River, sommaren -09.

Det är inte sant hur mycket jag saknar River, ponnyn jag red på mitt ridläger på grällsta.
Jag har drömt jättemånga gånger att jag lastar ur honom från transporten och får ställa in honom i en box på pärlviken där jag skulle få ha honom som min egen hela vintern. Tyvärr är det bara just en dröm denna gång, men nästa år ska jag äntligen få hyra häst. Och då kommer jag också ha tid. Förhoppningsvis blir det River jag hyr!

Saknar det otroligt mycket, älskling<3

/S.H

JAG OCH ANNA, VI ÄR GODA VÄNNER...

...och faktiskt inte olika ;) Vi är nämligen precis lika störda när vi är tillsammans, haha!
Innan vi gick till PizzaHut gick vi runt i stan och bara babblade hela tiden eftersom att det var så längesedan vi sågs sist!
Anna har ju varit på Carola camp och jag har varit på ridläger och i falkenberg så vi pladdrade på oavbrutet hela tiden faktiskt, precis som det ska vara ;)

Bilderna tagna från Annas blogg.

Redan imorgon lämnar jag mitt sockervadd för att åka till Grekland, men oroa dig inte AnieBananie, efter det har vi ju planer på skräckfilmer och kladdkaka i flera dagar innan jag börjar jobba ;)
Tack för en underbar dag! <3

TODAY PLANS

Hallå! :)
Vaknade för en timme sedan och har hunnit ta en dusch, bäddat om min säng och torkat håret, snart är det frukost också innan det börjar bli dags att dra sig in mot staden. Jag ska först kolla upp min navelpiercing då jag störande nog fått en infektion där. Tur är det iallafall att det inte syns framifrån då den sitter bakom själva smycket :P

Efter besöket ska jag äääääntligen få träffa min underbara bästa vän Anna<3 och dra en PizzaHut som vi nästan alltid gör tillsammans! :D haha, nu börjar fat camp sådär lagom innan Grekland imorgon...

NYINKÖPT

Idag åkte jag, mamma och Fredrik till strängnäs för att kolla lite i affärer och så.
Jag köpte en foundation i en mörkare nyans och ett solpuder då jag blivit ordentligt brun i falkenberg! :) Sedan har jag också införskaffat en ny strandhandduk, en bok och schampo och balsam till Greklandsresan.

Nyinköpta grejor.

Jag har precis packat upp grejerna från mina väskor sedan falkenberg och landet, och ska alltså bara få några plagg tvättade innan det redan imorgon redan är dags för ny packning! Puh, det är kul att resa, men dethär med packning börjar kännas lite jobbigt nu x) Fast jag hade inte bytt bort mitt sommarlov mot något annat!

HEMMA I STHLM IGEN

Hej! Förra veckan när jag kom hem från grällsta var jag bara hemma en natt innan jag åkte vidare till falkenberg :)
Så nu har jag varit där i en vecka och har haft det supermysigt! Vi var på liseberg, stekte på stranden varje dag typ, var på krogen, åt på grand och mycket mycket mer... Vill tillbaka <3
Men nu sitter jag på landet med familjen, vilket också är mysigt :) Jag har precis bakat en hallon/blåbärspaj som vi alldeles strax ska hugga in i! Mums...

Jag är inte hemma länge till då jag redan på onsdag kväll sitter på flyget påväg till Grekland Rhodos! Vi ska bo på ett 4 stjärnit, nyrenoverat hotell som sammarbetar med femstjärniga Grand hotell, så vi kommer få utnyttja deras poolområde och vi har förbokat bord där varje kväll till middag! Naaaaaaajs.

En sak som jag har ändrat på denna sommar är att jag har börjat använda solskydd även i Sverige. Jag har ju redan en soltålig hud då jag är halvt sydamerikansk med bra pigment, så jag har tidigare struntat i att använda solkräm och sådan tidigare då jag fått för mig att man inte blir brun då. Men denna sommar har jag använt solkräm SPF 10 och en after-sun från "Hawaiian tropic" och gissa vad, jag är brunare än någonsin! kan iförsig också bero på att jag varit mycket på stranden vid havet i falkenberg, men ändå ;)
Så jag har en ritkigt bra grundbränna inför grekland och då ska jag även köpa en solkräm med lite starkare solfaktor i då solen där är mycket starkare än i Sverige. Jag har verkligen börjat ta dedär med hudcancer av solen, rynkor, pigmentfläckar mm på allvar och tänker göra det som krävs för att slippa det i framtiden!