DEN NYA RIDHJÄLMEN!


MIPS hjälmen.

Nu har det kommit en ny ridhjälm på hästmarknaden som lovar mer säkerhet och mindre risk för hjärnskador. Den är konstruerad enligt den så kallade "MIPS teknologin" , dvs att det finns ett skydddämpande material i hjälmen som förflyttas mot den del som huvudet lutar åt. Så om jag t.ex. ramlar av hästen mot höger sida förflyttas materialet till den punkt som huvudet kommer att slå i marken för att skydda hjärnan.
Priset? 2.850 kr

Det var faktiskt min mamma som tipsade mig om hjälmen från första början och det är så jag känner till den, och självklart ville mamma då att jag skulle ha en sådan hjälm och att jag kunde sälja min "gamla" hjälm (köpte den för ca 5 månader sedan) och använda dom pengarna till den nya. Men nu ser nog även du mamma att det inte kommer gå! haha. Pengar växer inte i träd, speciellt inte i mitt träd som bara producerar 1050 kr i månaden ;)



Min Eurolit.

Jag tycker självklart att den nya hjälmen är en bra investering, men jag kan nog förstå att många inte har råd med den, därbland jag. Så jag rider vidare i min hjälm från Eurolit, ca 800 kr.

Vilken hjälm väljer du att köpa?

/S.H

Kommentarer
Postat av: Sofia

ah annars......... ;)

2010-01-18 @ 22:03:24
URL: http://sufias.blogg.se/
Postat av: Anne

Säkerheten före pengar. Det går säkert att fixa på nå´t sätt. Jag ska fortsätta spela på hästarna, hehe. Förresten, vad kostade de där stövlarna som du ville köpa, som inte ens hade stålhätta ;-)

Tjatmorsan ;-))

2010-01-18 @ 22:24:20
URL: http://stephaniehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0