MUSIKEN vs RIDNINGEN



Det är väl kanske inte helt okänt att mina två största intressen här i livet är musiken och ridningen. När jag sökte in på gymnasium var det ett självklart val att gå musik då min största dröm var att bli sångerska. Jag kan säga att jag inte hade så stor insikt i musikbranchen då och jag var uppenbarligen mer hoppfull då! Jag ångrar absolut inte mina val jag gjort hittills, men jag känner att jag kommit till en punkt där jag måste välja lite vart min huvudväg ska gå.

Just nu har musiken varit det huvudsakliga och ridningen har blivit en "vid-sidan-av-hobby", men nu när jag tar studenten blir nästa steg att söka högskola.
Mitt förstahandsval är såklart polishögskolan, men jag vill inte förlita mig på något, utan måste ha fler alternativ. Stylist har dykt upp i mitt huvud och känns lockande, men sminka folk festfina och klä dom som yrke i resten av mitt liv...? Nja. Något annat som alltid har intresserat mig sjukt är ju faktiskt djur. Främst hästar, så varför inte söka in på något om det? Problem nr 1: Jag har inga som helst betyg i relevanta kurser för inriktningen från gymnasiet. Så det blir lite att "börja om". Tungt!

Men jag vill ju faktiskt inte jobba som veterinär, utan mer som skötare kanske? Det som lockar mig mest och som kan passa mig bäst är Jockey. Men då måste man bli riktigt bra och faktiskt kunna tjäna pengar på det ;) Missförstå mig inte, jag är inte en pessimist, jag är väldigt positiv till nya utmaningar. Så jag tror jag faktiskt kommer börja gå den vägen när jag tagit studenten, samtidigt som jag inte vill släppa musiken helt. Så nu är jag i en ganska jobbig situation. "Varför inte bara hålla på med båda?" tänker väl du som läsare, men jag jag vill verkligen rikta in mig på något och satsa fullt ut!

/S.H

Kommentarer
Postat av: Hanna(Oscars kusin)

Halloj! Bra med olika alternativ tycker jag. Vill du ha tips om jockey-yrket, eller annat som gäller hästar så har Oscars fd ingifta morbror Ola en väldigt god väl som sysslat med i princip allt när det gäller hästar, proffessionellt, Peter heter han. Så nästa gång du är i Falkenberg kan ni ju hälsa på Ola och fråga om Peter!!

Kramar!!

2010-01-10 @ 10:49:53
Postat av: Stephanie Hansson

Svar, Hanna: Åh tack för tipset! hör av mig till Oscar direkt! :)

2010-01-10 @ 13:11:34
URL: http://stephaniehansson.blogg.se/
Postat av: Amanda

först och främst måste jag säga att jag hörde din o din pojkväns låt på annas folk och den va skitfin! era röster passa jätte bra ihop :D

sen tänkte jag kommentera inlägget: ridande polis då?

2010-01-10 @ 16:03:28
URL: http://bilancioni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0