OSLO, DAG 1

Tjabbatjenahallå!
Nu befinner jag mig alltså här i Oslo igen. Jag kommer blogga varje dag medan jag är här så kan ni därhemma läsa om hur det går för mig nu när jag söker jobb och bostad :)

Idag har jag inte kunnat göra speciellt mycket då jag inte har kunnat skriva ut några CVn (jag är rätt oteknisk av mig när det kommer till superadvancerade skrivare, och Sebbe hade lite bråttom till jobbet så han hann inte hjälpa mig). Men jag har ändå sökt jobb på IKEA och på Coop här i Bekkestua. På coop skulle jag lämna in ett CV, vilket jag får göra imorgon!
Nu ska jag även fixa ett norskt nummer med en nork operatör. Jag var nere på Narvesen (motsvarande pressbyrån) och frågade om jag bara kunde köpa ett kort där, men det gick tydligen inte, så jag måste beställa allt dedär via internet sa han i kassan. Det tycker jag låter lite väl krångligt och skumt, så svårt ska det väl inte behöva vara? Så jag ska googla runt lite för att se om jag hittar någon info om dedär och sedan åka in till Oslo imorgon och ta hjälp från en telefonbutik eller liknande.

Såg även en annons på en nyinflyttad familj som behövde hjälp med sin tioåriga dotter. Typ hämta/lämna i skolan, barnpassning på eftermiddagarna och lite så. Självklart tog rev jag av en nummerlapp och ska ringa dom såfort Sebbe kommer hem (eftersom jag behöver mobilen).
När Sebbe är hemma (om ca. 30 min) ska jag alltså ringa runt lite till olika jobb som jag fått nummer till och senare ikväll ska vi ut och äta middag med en av hans kompisar + hans flickvän :) Det blir mysigt tror jag.

Nu ska jag googla norska operatörer och sedan äntligen få umgås med min pojkvän.

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0