KLAPPAT OCH KLART!

NU har jag skrivit på kontraktet för den nya lägenheten! :D Jag och Emma var där tidigare denna kväll och pratade med han som hyr ut, skrivit på kontraktet och bara varit så jääävla glada! Äntligen är det något som går rätt för mig :)

Så... lite om lägenheten då. Det är alltså en vanlig stor lägenhetsbyggnad mitt i stan (stortinget) med 5min gångavstånd till Karl Johans Gate (motsvarande Drottninggatan i Stockholm). De 2 toppetasjerna är liksom samma lägenhet, så vi har alltså en 2 våningslägenhet. Och här kommer det något skrämmande antalet rum och därmed även folk som bor där; 10 stycket. Haha! Jag vet att det låter som värsta skunkstället, men när jag kom in i lägenheten för första gången kände jag bara WOW. Det var en alldeles speciell stämning där som jag gillade och jag märkte att det bor olika sorters människor där. Man kan liksom välja om man vill vara supersocial hela tiden eller om man hellre vill vara för sig själv. Alla rummen har nämligen lås som "ägaren" till rummet har nyckel till, alla har egna hyllor och förvaringsutrymmen för mat, toalettsaker mm och allt är helt enkelt anpassat för att man ska kunna vara självständig om man vill. Därför känns detta mer som ett studentboende än som ett kollektiv. Det är liksom som att sitt rum är sin lägenhet och det andra är bara något man delar med andra. Jag trivs iallafall redan och jag är helt säker på att jag kommer trivas enormt bra där! Att Emma även ska bo där i ett rum i den nedre våningen gör inte saken sämre heller! :)


Mitt nya rum! :)

Rummet är typ helt möblerat med en 160 säng, en stor klädgarderob, soffa, soffbord, sängbord, byrå och golvlampa. Och ja måste bara säga att jag älskar snetaket! Mysfaktor på hög nivå! Att jag dessutom har ett fönster i taket så jag kan se ut på stjärnorna från soffan gör ju inte saker sämre... :)

Jag är kort och gott superdupermegajättenöjd över min flytt och ska redan imorgon packa ner mina saker i lådor då jag siktar på att flytta in i lägenheten och sova min första natt där på tisdag.

Men nu ska jag sova... jag har fetingsovmorgonen imorgon och det tänker jag utnyttja till max och sova så många timmar som bara möjligt :) Godnatt!

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0