DAGS ATT LYFTA UPP TILL EN HÖGRE NIVÅ!

Att min blogg har pendlat mellan att vara högaktiv och helt öde är kanske inte helt okänt för er läsare som jag ändå lyckats behålla. Anledningen till det är på grund av lathet eller en fråga om lust eller behov. Med lathet menar jag att jag ibland bara tycker det känns som en enorm kraftansträngning att skriva om något. Lust står just för vad det är; Har jag lust att skriva något idag? Ibland ja, vissa gånger nej. Men nu kommer egentligen det viktigaste; Behovet. Det kan tolkas på två sätt. 

 "Hej bloggen, idag har jag inte gjort något speciellt. Jobbade kl 8-16 och sen åkte jag hem, kollade på serier och sedan somnade jag".

Då är frågan; Var det så intressant info att hela världen måste veta det? Njaa.

Men ibland kan man ha ett behov av att skriva av sig. Antingen i en dagbok eller som jag gör det; I bloggen. Det kan handla om att man går och bär på något som man vill få ur sig genom att skriva om det, eller att man har helt sjukt mycket att berätta om vad man gjorde förra helgen så man faktiskt har något att skriva om.

Det sistnämnda är det absolut största som väger in i hur pass aktiv min blogg är. Men å andra sidan har jag nu precis haft en period där jag bar på mycket utan att riktigt få ut det ur mig på något sätt alls. Mest för att jag inte ville att folk skulle veta vad jag tänkte. Därmed min dåliga uppdatering de senaste månaderna. Men nu, när jag känner mig återställd till den person jag brukar vara, känner jag hur viljan att dela med mig av mitt norska liv här i bloggen bara växer. Och den växer kraftigt. Så imorgon ska jag faktiskt införa en liten ny grej i min blogg; en daglig lista som jag hittade på cosmopolitan.se och som jag sett att andra har på sin blogg :) Har även börjat överväga att göra lite videoinlägg då och då, så slipper jag skriva när jag inte har orken!
Jag tycker verkligen att det ska bli kul att ha en aktiv blogg igen, och hoppas att mina fina hemma i Sverige även glädjs åt det :)

Men nu ska jag sova, imorgon ska jag somsagt hinna till Bekkestua innan jobbet. Godnatt! :)

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0