SÖNDAGSMYS MED BÄSTASTE EMMA

Efter en lååång natt med festande, var jag inte redo att vakna och möta denna dagen förrän kl 14.30. Awesome. Men pigg som jag ändå var när jag vaknade, tog jag och Emma oss en liten promenad till (enligt oss) det bästa kebabhaket i Oslo! Det bästa är att det bara ligger 3 minuters gångavstånd från där vi bor, så en kebabpita på Sonny's på söndagar har blivit lite av en självklarhet för oss ;)
Hursomhelst, tog vi en varsin takeaway och fortsatte våran söndagspromenad för att upptäcka lite mer runt vårat område och jag blir bara mer och mer kär i mitt hem... Kanske i mer än det, hehe...


Utsikt över vad jag tror är mot Oslos östra del.


Vi promenerade genom ett helt sjukt mysigt kvarter med gammelgulliga hus!


Vi passerade även en jäääättegammal kyrka.

Väl hemma från promenaden tog vi båda en dush och fräshade till oss lite för att sedan ta sig ut och promenera åt andra hållet, mot centrum. Där mötte vi upp 2 supergulliga tjejer som Emma känner lite från innan och vi gick på bio och såg en norsk, verklighetsbaserad film. Jag kommer inte ihåg vad filmen heter, men den handlade om en ö där det fanns en form av straffläger för unga kriminella. Filmen påminde väldigt mycket om "Ondskan" och den var riktigt stark, och oerhört bra! :)

Just nu ligger jag i sängen och har precis kollat färdigt på de senaste avsnitten från Solsidan och Ponnyakuten. Imorgon jobbar jag kl 13.00 - 20.00, så imorgon förmiddag tänkte jag försöka hinna ta mig till bekkestua för att hämta ut mitt nya visa-kort. Att ha elektronkort är ju bara för värdelöst...

Men nu ska jag kolla vidare på andra serier. Kanske att jag slänger in ett till blogginlägg innan jag somnar, det känns plötsligt som att jag har så mycket att berätta :)

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0