2 DAGAR

Måndag:
Idag jobbade jag jättemycket med "did you get my message" gällande mixning och började även att spela in hälften av sången då det är en duett :) Det gick bra, men jag tror att Oscar (som sjunger duetten med mig) ledsnade ganska snabbt efter att ha förstått hur petig jag är på hur soundet ska vara, hehe. Men det gick bra tillsist, även om tonarten kanske blev lite hög för honom.
Tisdag:
Jag började direkt med "Realize" för att inte tröttna helt på "did you...", det känns bättre att hålla på med två låtar samtidigt så man kan växla beroende på vad man känner för. Jag sjöng in hela "realize" idag vilket känns jätteskönt! Jag har även mixat den (faktiskt utan alltför mycket hjälp, så jag kan inte vara mer glad nu när jag faktiskt inser att jag inte är så jättedålig på logic!). Så praktiskt taget är "realize" helt klar, det enda som jag vill att någon duktig mixare ska kolla lite närmare på är basen då jag nästan är helt säker på att gainen varit för hög under inspelningen, för den slår över och blir...jobbig? om man nu kan säga så :P
Efter "realize" fortsatte jag med "did you get my message", och sjöng in alla mina delar förutom dom sista takterna där det är många röstinspelningar på varandra. Det får jag ta tag i på torsdag, eftersom jag imorgon bestämt mig för att göra annat och koppla bort lite så man inte blir helt överjobbad. Jag sitter verkligen framför logic hela dagarna 8 timmar i sträck! Trodde aldrig att det skulle vara såhär mycket jobb med en inspelning, men jag inser nu hur mycket tid det faktiskt tar. Inte för att jag är negativt inställd till mitt val av projekt, men någon måtta får det vara med att vara superduktig och tycka att allt är toppen hela tiden! haha.
/S.H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0