DID YOU GET MY MESSAGE

Igår eftermiddag förberedde jag och Sebbe inför tuminspelningen på "did you get my message" :) Vi flyttade över det blå trumsetet från Rock2 till Rock1 och micade upp det, så idag är det bara att spela in!
Kim ska vara med och hjälpa till ifall problem skulle uppstå, detta är ju ändå första gången jag spelar in trummor så det kan ju gå lite hursomhelst om jag skulle vara ensam idag :P haha. Men Kim är jätteduktig och Sebbe är en grym trummis så det ska nog gå bra och förhoppningsvis sätter vi allt idag. Eller rättare sagt: vi måste sätta allt idag då det inte alls är långt kvar tills jag åker iväg och spelar in sången. Men studion är bokad från kl 15 och frammåt, så det ska nog allt gå bra :)

På lunchen idag ska jag och Linnea spela in det absolut sista på "Gravity", så när det är gjort har jag 2 låtar helt klara. Här är en liten överblick på vad som är gjort och vad som finns kvar att göra:

"Realize" - Klar!
"Gravity" - Det sista ska spelas in idag, sen är den klar.
"Did you get my message" - Piano och Gitarr klart. Trummor sätts idag och Bas nästa vecka, sen är låten klar.
"Fairytale" - Bara piano på denna låt, spelas in nästa vecka.

Jag känner ändå att jag ligger bra till änsålänge, hoppas bara att jag känner likadant efter dagens inspelningar!

/S.H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0