TRÅKIGT PÅ BUSSEN? NOT ANYMORE!

Idag när jag satt på bussen hem från skolan insåg jag hur tråkigt det är att åka buss (tåg också för den delen) själv! Har man en kompis att åka med dyker samtalsämnen upp på rullande band, men när man åker ensam... urk. Därför skrapade jag ihop en liten lista på vad man kan göra när man hamnar i situationen. Du väljer om du tar alla förslag seriöst ;)



1. SMSA. En klassiker! Välj ut en skön typ ur din kontaktlista och starta en koversation som om ni satt i bussen båda två.

2. PLUGGA. Kanske inte det roligaste tipset, men garanterat det mest nödvändiga! Tänk vad skönt att komma hem och att glosorna redan är inlärda? Aboslut värt mödan.

3. SNAKE. Har du en Nokia? En äldre modell dessutom? Perfekt! Leta upp dina spelprogram och klicka in på Snake. Jag lovar, du är fast i minst 45 minuter.

4. BÄRBAR DATOR. För dom med lyckan att äga en egen laptop med trådlöst internet kan jag bara säga grattis! Ett enkelt klick in på Facebook och hela resan är räddad.



5. MUSIK. Att lyssna på musik kan verkligen göra att du känner dig sysselsatt! Annars är det även perfekt för att varva ner om du haft en stressig dag. 

6. HEJ! Känner du dig glad och vill sprida ditt humör vidare till andra passagerare? Sätt dig långt fram i bussen och hälsa på alla påstigande! Antingen blir han/hon glatt överraskad eller så ses du som dum i huvudet. Det sistnämnda bryr du dig inte om, att dom har sociala problem rör inte dig och ska inte förstöra ditt glada humör!

7. TURIST. Är du ännu mer pratsugen och känner dig lite modig? Varför inte introducera dig själv för den som sitter bredvid/mittemot - på engelska? För att lätt hitta något att prata om kan du alltid låtsas att du är från exempelvis Tyskland och turistar i Sverige! Inled samtalet med att fråga ifall bussen går dit du tror, eller om han/hon har tips på turistattraktioner i området!

8. CLOWN. Ser du en trött förälder med ett barn som sitter och gnäller eller bara är allmänt bråkig? Sätt dig så barnet kan se dig och försök få barnets uppmärksamhet. När du lyckats börjar du med att vinka och le lite diskret så inte föräldern ser. Barnet kommer garanterat tystna och fortsätta titta på dig och då gör du en min. Om barnet petar på sin förälder och pekar på dig tittar du bara ut genom fönstret som att du inte ens sett honom och när föräldern tittar bort igen gör du en ny min. Och en till, och en till... du kommer älska barnets uttryck i ansiktet! Haha.


/S.H


Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s . b l o g g . s e

sv: tack :D gillar den också ;)

2010-03-10 @ 20:43:14
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Anna

hahahahah! Ska nog ta o testa alltihop ;)

2010-03-10 @ 20:50:21
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Oscar

hahaha sötnos! Du är min lilla clown <3

2010-03-10 @ 21:54:57
URL: http://oscarberander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0