NEW LIFE OF STEFFI, BIG UPDATE!

Herremin, vad mycket jag har haft för mig under min första vecka som nyinflyttad i Oslo! När jag gick i skolan kunde jag bara inte förstå hur mina föräldrar alltid klagade på att dom var så trötta på kvällarna, hade så mycket att tänka på efter jobbet osv eftersom att jag tyckte att det var mest synd om mig med först skola och sen läxor till sent på kvällen. NU förstår jag dock var min älskade mamma menade.
Misstolka mig inte, att gå i skolan är ett riktigt hästjobb, men det blir inte mycket lättare när man gått ut skolan och ska ut i arbetslivet och växa upp. Nu ska man plötsligt hinna med att tvätta, sköta hussysslor, handla mat, laga mat (iallafall försöka ha ork till att laga bra och nyttig mat), fixa norskt personnummer, bankkonto, skattekort, jobba övertid, träna, träffa Sebbe + nyvunna vänner och... blogga? :P haha. Nejmen jag går upp kl 06.00 på morgonen, åker till jobbet, jobbar minst 8 timmar/dan, åker direkt till SATS för att träna, kommer hem och duschar och lagar mat och sen blev klockan 22.00 och då slocknar jag i sängen.
Nu vet ni hur jag har det, och vet ni vad? I love it.

Så, jag vet att många av er därhemma undrar hur jag har det och hur saker går, så hoppas ni fick en liten insyn om allt det i texten ovan. Här kommer iallafall planerna för denna vecka (mest så jag ska komma ihåg allt jag ska göra, haha):

Måndag: Ledig från jobbet. Fixa bankkonto, norskt personnummer och skattekort. Träna Afrodance på SATS med Emma.
Tisdag: Jobba 09.00-17.30, träna spinning på SATS.
Onsdag: Jobba 09.00-19.00, ev träna lite i gymmet på SATS.
Torsdag: Jobba 09.00-19.00, kanske träffa Sebbe? :)
Fredag: Jobba 09.00-19.00, chillagunilla med mina arbetskollegor eller sambos?
Lördag: Ev Jobba på dagen, hem till Sebbe på kvällen då han har planerat in en överraskning till mig.. :)<3
Söndag: Träna, Sova.

Nu lite om jobbet :) under förra veckan jobbade jag, tillsammans med 3 andra nyanställda, i en befinnande europris-butik strax utanför Oslo då butiken vi ska jobba i är under uppbyggnad. Men från och med denna vecka börjar alla anställda jobba i den nya butiken, så idag fick jag för första gången träffa alla mina nya arbetskamrater då även dom jobbat i andra butiker tillsvidare :) Men dom jag jobbat med under förra veckan är Emma (supersöt tjej på 19 år, svensk och kommer från Örebro), Joanie (asskön brud från Göteborg, 21 år tror jag) och Armin (trevlig, 24 år gammal gutt som nyligen har flyttat från Bergen till Oslo). Vi har verkligen byggt upp en avslappnad och rolig stämmning på kort tid och jag är väldigt glad över att vi träffats! :)

Nej nu ni... det tog mig 40 min att skriva allt detta och nu är jag riktigt trött, haha. Så jag måste nog gå och sova, så hoppas jag att jag har ork att blogga imorgon. Godnatt, mina kära!

/S.H

Kommentarer
Postat av: Mamma

hej gumman! har tänkt jättemycket på dig! Håller tummarna för att ditt skattekort o personnummer kommer snart! Nu är det typ 1 mån kvar... sen ska du o jag snorkla! hahaha kram kram

2010-11-10 @ 14:11:40
Postat av: Stephanie Hansson

2010-11-10 @ 22:45:58
URL: http://stephaniehansson.blogg.se/
Postat av: Stephanie Hansson

Mammsen :) Jag pratade med okki påväg till skatteetaten och hoppades på att det skulle gå bra och vips... så fanns jag med i databasen igen och jag har fixat både personnummer, skattekort, adressändring och bankkonto på nordea... otroligt!! :)

2010-11-10 @ 22:47:56
URL: http://stephaniehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0