Peppad på nytt!

Hejs everyone ;
Idag har jag vart i skolan som alltid, haft lite läxförhör och sådant... fick bara ett fel i gemu (gehörs och musiklära)-testet ;) där ser ni, alla vuxna, att sista-minuten-plugg faktist fungerar!

Efter skolan drog jag och älskling hem till mig och tittade på TV och hade det mysigt :)Och nu sitter jag här och skriver.
Jag satt precis och tittade efter nya hudvårdsprodukter på internet och hittade neutrogena (tror jag det heter).
Det är en hudvårdsserie som har alla möjliga olika behandlingar och även make up! Jag vet att jag typ nyligen rekomenderade "Nivea young" i ett tidigare inlägg, men jag tror helt enkelt att min hud har blivit mindre fet och behöver mer fukt för min hud börjar bli lite torr.
Det kan ju iförsig vara pga kylan ute, men ändå.
Man vill ju testa på någonting nytt, och det är precis vad jag tänker göra:

- Byta hudvårdsserie till neutrogena.
- Unna mig en foundation från make up store istället för alla dom billigare, mindre lyckade foundations jag provat.
- Byta ut den stora rymliga handväskan till den lilla svarta med kedjeaxelband (inför Goa 20/2-08).
- Ut och jogga minst 2 ggr i veckan istället för att äta glass framför TVn.


Och till sist: Eventuellt lägga upp egna bilder på olika (lite ovanliga och annorlunda) sminkningar. Det innebär kanske hårt sminkade ögon, men en väldigt diskret sminkning i övriga ansiktspartier, överdrivet med pastellfärger, lösögonfransar ända upp till ögonbrynen... ja... lite makeup store-reklam inspirerat. Inget vardagssmink alltså.
Jag har under längre tid funderat på yrket som make up artist och har faktist gått på en makeupkurs på makeup store.
Jag kanske inte är professionell, men har ibland varit sminkösen för mina vänner inför fester, skolfoton och inför en musikal (väldigt speciellt och spännande att göra en lejon-sminkning, och ännu roligare när man åstadkommit ett rätt bra resultat).
Ge mig bara några kvällar som jag kan öva på, sedan kanske jag kommer lägga in nya sminkningar lite då och då :)

Take care!

/S.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0