MUSIC IS ME, ME IS MUSIC...

Denna eftermiddag/kväll har jag bara suttit och myst med massor av musikläxor.. ;) haha låter kanske lite töntigt att man gillar sina läxor, men när det gäller musik och sång känns inte mycket tråkigt alltså!
Jag har lärt mig hela "prophet song" (som våran sångensemble har ett sammarbete med instrument ensemblen med), kollat in och är nästan klar med "book of days" (måste ta ut och lära mig stämman själv då jag är ensam på den) och har börjat nynna på "Enae Volare" som också blir ett sammarbete med inst.ensemblen.
Gitarrläxan har jag också hunnit traggla igenom några gånger, men det går lite trögare än sången måste jag erkänna x) haha.



Vi ska ju ha uppspel för alla musiklärare på skolan om några veckor.
Jag ska sjunga en av mina projektlåtar; "Fairytale - Sara Bareilles", det tycker jag ska bli helnajs för jag gillar verkligen den låten. Så himla annorlunda men så himla braaa! A vista kommer även ingå i "provet", vilket innebär att jag ska klara av att sjunga en för mig helt okänd låt genom att bara följa vad noterna visar. Det ser jag faktiskt nästan mest fram emot om jag ska vara ärlig ;) haha.

Nu ska jag (musiknörd som jag är) spela vidare på gitarrläxan och sen spela den för mamma. Jag tror hon kommer gilla den och liksom... känna rytmen... det är nämligen en finsk vals xD haha!

/S.H

Kommentarer
Postat av: Oscar

Hon får dansa finska tango då va? :)

2009-10-13 @ 22:00:47
Postat av: Anna

hahahhaa spela den för min mamma också ;)

2009-10-13 @ 22:30:34
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0