MYCKET KAN HÄNDA PÅ ETT DYGN!



Hallådär alla i bloggvärlden! Igår kväll kom jag hem igen efter att ha först varit på semester på Rhodos och sedan jobbat som lägerledare på Grällsta Ridcenter i Sala. Så totalt sett har jag inte varit hemma på ca 5 veckor! Men igår tuffade jag och Linnea in på Stockholm Central med tåget från Västerås och efter att ha lämnat mina väskor i mammas bil bytte jag bara om och sen drog vi omedelbart till nivå22. Haha, ingen vila här inte!

Så igår kväll gick jag och min älskade vän Linnea först till Nivå och sedan drog vi vidare till The Bridge där vi mötte upp Victor, Hansevall och några fler sköna typer :) Där blev det goda dricka, dans och bara sitta och umgås. Senare mot kvällen bestämde vi oss för att dra till Apberget (åvanför munchenbryggeriet) och se när Stockholm vaknar. Så otroligt vackert och mysigt! Passande nog hade vi med oss vinet "tre apor" och där satt vi alltså till gryningen och bara hade så grymt trevligt.
Jag behövde inte heller åka hem själv då Victor bor rätt nära mig, så det var skönt att inte behöva oroa sig för att gå själv i natten :) Tack, Heyman!


Baksidan av vårt sommarhus.

Så idag är jag lite seg eftersom jag kom i säng kl 05.30 och vaknade redan vid 10 tiden, haha. Mamma hade iallafall gjort iordning värsta brunchen när jag kom upp så hela familjen satt på altanen och åt nybakade scones, färsta jordgubbar, drack latte och en liten smoothie :) Mumma! Efter det packade vi alla väskorna för att åka till landet, men min lille älskade bror packade sin väska till Spanien. Jävla unge. Han ska vara borta i 2 veckor, vilket betyder att när jag äntligen fått träffa ungfan så ska han åka iväg från mig igen! Menmen. Han ska väl också få sin lilla semester, haha.



Just nu sitter jag iallafall med ett glas rosé och bara njuter av min ledighet på 3 veckor innan det är dags att återvända till Grällsta för ytterligare en jobbvecka :) Jag funderar på att baka lite muffins efter detta inlägg. Jag fick ju en jättefin receptbok på olika muffins och en otroligt söt muffinsform i silikon som är formade som rosor i studentpresent! :)

Senare ikväll blir det att grilla och sedan kommer jag nog somna, något min kropp lär behöva efter allt jobb. Men imorgon är det friska tag igen och då ska jag förhoppningsvis få träffa min älskade bästa vän Anna! 

Take care!

/S.H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0