DAG 2

Hejsan!
Denna dagen startade rätt tidigt, redan kl 05.00. Anledningen? Jag ville kolla på Sebbes simträning ;) haha. Så jag tittade en liten stund och sedan gav jag mig ut och joggade i ca 30 min... PUH vad det var jobbigt!
Men nu till hur det har gått med jobbsökandet.

Idag åkte jag in till Oslo för att söka massa jobb och jag lämnade in mitt CV till typ 15 olika butiker/Caféer/Restauranger. Dom ställena som sökte personal och som verkade vara mest intresserade var klädbutiken United Colors Of Benetton, en pressbyrån-liknande butik som heter DeliDeLuca, en ridsportsbutik, en thairestaurang i deras motsvarande NK och 3 olika caféer/barer :) Så det gick ändå rätt bra tror jag... det är bara att hålla tummarna.

Men det bästa som hänt idag var nyss när jag ringde runt till bl.a dom olika ställena som jag mailade från Sverige. Jag ringde även dom som annonserade ut en barnvakt och därifrån fick jag väldigt goda nyheter! Tjänsten var fortfarande ledig och dom sökte inte bara en barnvakt, utan var även intresserade av att anlita mig som AuPair! :D Så jag ska hem till dom kl 12 imorgon för att hälsa på och prata lite. Hon kunde iallafall informera mig lite om arbetstider och lön redan nu, så det verkar som att jag har ett rätt ordentligt napp där! Förutom att jag får lön får jag även ett eget rum i deras hus... asså dethär är ju typ för bra för att vara sant. Vågar därför inte ta ut alldeles för mycket glädje i förväg innan något är bestämt, men lite glad får jag faktiskt vara! Som jag kämpat.

Nu ska jag fira med lite kaffe och TV-tittande.

/S.H


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter bra gumman! Men fan vad jag kommer sakna dig! :-(

2010-09-11 @ 12:28:37
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0