FÖRSTA DAGEN SOM AU PAIR...

...har hittills gått rätt bra! Just nu sitter jag i köket tillsammans med den yngre dottern Sofie, som är 10 år. Hon gör sin matteläxa och jag sitter som hjälp när hon behöver medan jag bloggar och dricker kaffe J Nanna, den två år äldre dottern sitter vid facebook i vardagsrummet och la precis till mig som vän. Sen kom hon in till köket och bad mig följa med för att hon ville visa och fråga om mig mina modellbilder som Birgitta tog på mig förra året och sa att hon gillade dom, haha så söt!

Barnen är verkligen jättemysiga och trevliga, så ni undrar säkert varför jag inte skrev att första dagen som Au Pair gått skitbra? Jag kommer till det. I tjänsten ingår även att jag ska göra lite hushållssysslor då och då, så idag passade jag på att dammsuga och tvätta golvet i hela huset. Det hela gick som smort tills jag kom ner till undervåningen, där jag bor. Jag har ju spindelfobi… och det var spindlar överallt. Herregud, jag visste inte vad jag skulle ta mig till och fick verkligen peppa mig själv mentalt för att jag skulle klara av att gå ner, vilket jag tillsist lyckades göra. Jag tog helt enkelt tjuren i hornen och fick i vild panik städa undervåningen, döda dom spindlar som kröp mot mig med dammsugaren och sedan gråtandes springa upp när jag var klar. Fy. Men i övrigt har dagen alltså gått bra… hehe.

Om någon timme kommer pappan hem och då är jag ledig. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på då, men jag ska antagligen ta mig tid och göra mig hemmastadd i mitt rum J Sedan ska jag nog gå ut ett tag och lära känna området på denna sida av bekkestua centrum. Jag får se om jag hinner träffa Sebbe ikväll, annars får det bli imorgon eller senare i veckan, det känns rätt viktigt att umgås med familjen lite mer såhär i början så vi lära känna varandra. Vi ska ju trots allt bo tillsammans i ett år! Haha.

Nu ska jag se till att Sofie gör klart sin läxa och sedan ska jag fråga om hon vill hitta på något tills pappan (Karsten) kommer hem. Så jag önskar er en fortsatt trevlig dag! J

 /S.H


Kommentarer
Postat av: Mamma

Om jag hade varit där hadejag dödat alla spindlar! Jag kan verkligen se framför mig hur desperat du varit men tänk, om ett år kanske du t o m klappar spindlar! nääää.. va jag taskig nu?!

Ses på skype ikväll!

kram kram

2010-09-14 @ 15:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0